Politik.

Det är sjukt hur hela världen styrs av makt och pengar. Alla är hungriga efter makt. Beroende. Så pass mycket att de skjuter mot sin egen befolkning eller hjälper ett land som inte behandlar sina medborgare rätt, bara så att de slipper hamna i krig med någon annan. Jag mår illa av sådana människor. Det har ju varit såhär ända sedan begynnigens tid och det blir bara värre och värre för varje dag som går. Är det verkligen det bästa för världen? Att jordens befolkning bara vill åt makt och pengar, det har vi flera exempel på. Det är inte konstigt att världen är som den är idag. Alla tävlar mot varandra och ska ha makt. Makt, makt, pengar, makt, pengar. Bullshit, säger jag. Är inte saker som hälsa, lycka osv bättre? Förstår inte hur ledare i världen kan sova gott om nätterna efter allt de gör.

Lite sådär djupa tankar jag brukar ha mot kvällstvisten då jag egentligen är supertrött, men då hjärnan gillar att gå på högvarv. Nu ska jag kila iväg och göra något. Hejsvejs!
Och såhär såg jag ut idag.



Kommentera här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

©2012 - All Rights Reserved

Design: Jwaked


OBS

Alla bilder på denna blogg är tagna av mig och det är inte tillåtet att kopiera utan att fråga, och om tillstånd godkänns så ska du hänvisa källa, dvs mitt namn och blogg.